perjantai 9. toukokuuta 2008

Porvari, perkele

8.5.2008 21.22 | hakki47 | Työelämä

Ajatusmaailmaltani ja arvoiltani olen porvari, poliittisiin puolueisiin sitoutumaton porvari. Olen tähän asti ollut ja, jos nyt ei aivan hirveitä tapahdu, luulisin olevani sitä edelleenkin.

En ole aatelinen siitä huolimatta, että sukulaisilta olen saanut paperit joiden perusteella saattaisin olla, sekä isän että äidinkin puolelta, Kiinan keisarin ja Aurinkokuninkaan jälkeläinen. (No joo, varmaan siinä välissä olisi joku tyttöihminenkin tarvittu?) -) Muutamasta kappalaisesta ja rovastista huolimatta ei sukupuu saa minusta hengellisen säädynkään edustajaa. Maata en omista ollenkaan. Sen mahdollisuuden, samojen lähteiden mukaan, tuhosivat jo menneet sukupolvet. Kauppiaita on, niinikään sekä isän että äidin esi-isissä. Mutta ainakin vaimo väittää, että kauas on omena siitäkin puusta pudonnut.

Jaa, että mistä tämä itsenipaljastaminen?

Väittävät, että Ollilan palkkio Nokialta nousi tämän päiväisessä yhtiökokouksessa 440.000 euroon vuodessa. Eikä se liene edes hänen päätyönsä. Eikö hän “päätynyt” Shelliin? Mahtaa olla mukava mies.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ihminen saa ansionsa mukaan. Tässä iässä, vain muutama vuosi Jormaa vanhempana, en jaksa olla edes kateellinen. Olen ollut vahvasti sitä mieltä, että ns. palkkahaitaria on lavennettava. Tasapäisyys ihanteena on taantumuksen tappavin alalaji.

Mutta siitä huolimatta, noin 40.000 euroa, sivutoimesta.

Ei minulla ole Ollilaa vastaan yhtään mitään. Ei Wahlroosia, Härmälää, Vuoriaa ei Erkkoa, Kivekästä eikä Ehrnrothejakaan. Menköön koko 20 perheen kööri samaan pakettiin. Mutta noin 40.000 euroa, sivutoimesta?

Pysyvä linkki | Muokkaa | 13 kommenttia »

Ei kommentteja: