perjantai 7. syyskuuta 2007

Rikastu netistä




6.9.2007 22.28 | hakki47 | Raha & valta, Talous, Business

Kun minua yleensä kiinnostavat maamme yhteiskunnalliset sekä talouteen ja johtamiseen liittyvät makro-makro asiat, niin joskus on varmaan paikka jollekin ihan muulle. Web 2.0 ja sen vaikutus meihin tavallisiin tossunkuluttajiin käy päivä päivältä yhä ilmeisemmäksi ja kiinnostavammaksi. (Mm. Visuaaliraadio ja Liikkuva Lehmipoika ovat hyviä nykyajan agitaattoreja.)

Sen vuoksi olen viime viikkoina yrittänyt paneutua Internetin saloihin. Joku ehkä kutsuisi sitä rahvaanomaisesti surffailuksi. Tällä tutkimusmatkalla olen kompastunut moneenkin mielenkiintoiseen ja antoisaan uuteen asiaan. Kahdesta liitän oheen linkit, suositusten kera.
Ensimmäinen on Stumble Upon. Kyseessä on palvelu, joka etsii ja esittää sinulle määrittelemäsi profiilin mukaisen nettisivun aina halutessasi. (Ja niitähän riittää) Minulle 99 % on ollut uusia. Ja useimmat ovat panneet miettimään.

Toinen on, Yritys 2.0:n innoittamana, FreeTechBooks. Se kuvaa itsensä näin: This site lists free online computer science, engineering and programming books, textbooks and lecture notes, all of which are legally and freely available over the Internet.

Eniten minua on hämmästyttänyt ja innostanut, laillisesti maksuttomasti tarjolla olevan tiedon ja ohjelmistojen määrä. Niillä voi tehdä vaikka mitä. Mukaan lukien omaisuuden. Sikäli jos se kiinnostaa.

Iso käsi Sinulle Web 2.0!

Ei kommentteja: